Projekt EHMK 2015 pomůže hotelům i turistickým cílům
Na pět desítek hoteliérů, restauratérů a zástupců turistických cílů v Plzni se sešlo v úterý 25. března na plzeňské radnici, aby si vyslechli aktuální informace k projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury (EHMK). Prezentaci záměrů města v oblasti cestovního ruchu a hlavních programových vrcholů projektu v roce 2015 pro ně připravila příspěvková organizace Plzeň-TURISMUS ve spolupráci se společností Plzeň 2015.
Mezi hlavními body programu roku 2015 dominuje sezóna nového cirku a také mimořádné výstavy, například unikátní expozice portrétů maorských náčelníků od Bohumíra Lindauera ze Stodu u Plzně nebo představení osobnosti a díla plzeňského rodáka Jiřího Trnky. Velmi atraktivní mají být rovněž Továrny na představivost, oživující průmyslové areály, a projekt 9 týdnů baroka, při němž mnozí návštěvníci pro sebe zřejmě poprvé objeví barokní skvosty regionu Plzeňsko. O tom, že se v Plzni stále něco děje, se turisté přesvědčí i při akci Umění ve veřejném prostoru, a seznámit se s metropolí západních Čech budou moci také díky netradičním průvodcům v projektu Skryté město.
„Představili jsme hlavní vlajkové lodi programu, ale je nutné zdůraznit, že program je určen zejména rodinám, je sdělný a srozumitelný pro všechny věkové vrstvy. Na své si přijde nejen domácí publikum, ale i zahraniční návštěvníci,“ upřesnil Petr Forman, umělecký ředitel společnosti Plzeň 2015.
Projekt EHMK, jehož základem je tradiční kulturní bohatství města, již nyní poutá pozornost cestovních kanceláří, proto se dá očekávat zvýšení počtu přenocování návštěvníků Plzně. „V roce 2013 se v Plzni ubytovalo 220 tisíc návštěvníků, kteří zde celkově přespali 370 tisíc nocí. V roce 2015 chceme dosáhnout dvojnásobku,“ sdělil ambiciózní cíl společnosti Plzeň 2015 její ředitel Jiří Suchánek, který představil konkrétní možnosti spolupráce při výběru hotelů a dalších služeb pro potřeby projektu EHMK.
Zatímco společnost Plzeň 2015 musí zajistit ubytování účinkujících a důležitých hostů, úkolem Plzně-TURISMUS je spolupráce s cestovními kancelářemi a péče o individuální návštěvníky. „Naším cílem je nastavit dlouhodobé obchodní vztahy se subjekty cestovního ruchu v Plzni i v regionu. Obrátíme se na ně se žádostí o spolupráci například při přípravě turistické karty, která bude návštěvníkům poskytovat slevy nejen v turistických cílech, ale také na vybraných akcích EHMK,“ dodala Zuzana Smotlachová, ředitelka organizace Plzeň-TURISMUS.