Začíná II. etapa rekonstrukce tramvajové trati Karlovarská
Začíná II. etapa rekonstrukce tramvajové trati na Severní Předměstí
V pondělí 2. května začne rekonstrukce druhé části tramvajové trati na sídliště Severní Předměstí. Jedná se o 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí. Trať na Karlovarské třídě, která slouží více než tři desítky let, je v havarijním stavu.
Rekonstrukce začne předáním staveniště 2. května. „Je rozdělena na dvě části a uskuteční se za úplné výluky tramvajového provozu v měsících červenec a srpen, kdy jsou v platnosti prázdninové jízdní řády a také automobilový provoz není tak hustý jako ve zbytku roku,“ uvedl technický náměstek Petr Rund.
První část v úseku od ulice Na Chmelnicích k zastávce U Družby bude osazena velkoplošnými panely. „Druhá část vedoucí od Družby po stanici Gerská bude provedena na klasickém kolejovém svršku, to znamená na pražcích s užitím železobetonových zákrytových panelů. Užití této technologie je možné z důvodu menšího zatížení tramvajovým provozem,“ vysvětluje Ondřej Prokop z odboru investic plzeňského magistrátu.
Během výluky bude pro cestující tramvajové linky č. 4 zajištěna náhradní autobusová doprava v úseku od provizorní konečné zastávky v Mozartově ulici až na konečnou stanici na Košutce.
Stavební práce se dotknou i řidičů. „Podobně jako při rekonstrukci první etapy budou uzavřeny části jízdních pruhů podél tramvajového pásu. Budeme se snažit, aby v obou směrech byly zachovány alespoň dva jízdní pruhy. Pouze při stavbě kanalizace a rušení podchodu dojde v daném úseku ke krátkodobému svedení provozu do jednoho jízdního pruhu,“ upřesňuje náměstek.
V rámci rekonstrukce budou osazeny všechny křižovatky v daném úseku novou světelnou signalizací a v aleji Svobody přibude ve směru do centra odbočovací pruh pro automobily. Odstraní se také nevyužívaný podchod pro pěší U Družby a zastávky veřejné dopravy budou vybaveny bezbariérovými přístupy. Dalším přínosem bude výrazné snížení hlučnosti.
Druhá etapa rekonstrukce nejvyužívanější plzeňské tramvajové trati je letošní největší investiční akcí města. Vyjde na 136 milionů korun s DPH. Projektantem navržená cena se pohybovala kolem 230 milionů korun. „Snížení ceny je výsledkem výběrového řízení,“ sdělil náměstek Rund.
Oprava první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala finanční krytí ve výši 176 milionů korun. Pro třetí a poslední etapu již bylo vydáno územní rozhodnutí a zahrnuje rekonstrukci trati od zastávky Severka až po konečnou tramvaje č. 4. V letošním roce se počítá se zpracováním dokumentace pro stavební povolení. „Předpokládáme, že v první polovině příštího roku bude stavební povolení vydáno,“ podotkl Ondřej Prokop. Termín zahájení rekonstrukce ale závisí na finančních možnostech města v dalších letech.
Ilustrační fotografie