Město Plzeň - bezbariérový web


Přečíst článek nahlas

Školní týmy představily řadu zajímavých nápadů na vylepšení veřejného prostoru

Školní týmy představily řadu zajímavých nápadů na vylepšení veřejného prostoru

Otevřít klášterní zahradu na Jiráskovo náměstí nejen žákům přilehlé základní školy, opravit prostranství před nákupním centrem Luna, přetvořit hlavní vlakové nádraží v barevné místo či zvelebit prostor před budovou 21. základní školy včetně vybudování pomníčku Milady Horákové. S těmito zajímavými nápady předstoupili ve středu odpoledne před porotu žáci plzeňských základních a středních škol v rámci projektu Kreativní demokratická škola, který ve spolupráci se společností Plzeň 2015 připravilo Centrum pro komunitní práci západní Čechy.

Úkolem jednotlivých školních týmů bylo najít jedno místo ve veřejném prostoru, k němuž mají nějaký osobní vztah a které by rády změnily k lepšímu. Společně s vyučujícími pak několik měsíců projekt připravovaly. Musely se dopodrobna seznámit s danou problematikou i postupy plánování projektů, navštěvovaly příslušné úřady, oslovily odborníky a snažily se o svém nápadu komunikovat s veřejností.

Nejvíce porotu zaujala se svou prezentací Masarykova základní škola s návrhem řešení klášterní zahrady, kterou chtějí osadit dětskými prolézačkami, a celkově zahradu uzpůsobit tak, aby ji v odpoledních hodinách mohla využívat i široká veřejnost. Její školní tým se stal vítězem letošního ročníku.

Školní týmy představily řadu zajímavých nápadů na vylepšení veřejného prostoru

„Všechny prezentace žáků byly zdařilé. Bylo vidět, že tomu spolu se svými učiteli věnovali spoustu času, děti plánování opravdu zaujalo. Někteří také přišli na to, že ne všechno je možné realizovat, například když se jejich plány týkají soukromého pozemku. Tak tomu bylo u projektu 26. základní školy, kde majitel dává přednost vybudování parkoviště. Seznámili se s realitou překážek, které je třeba i se sebelepším nápadem překonat, a tím se samozřejmě učí dál,“ říká Eva Prokopová, vedoucí odboru školství, mládeže a tělových plzeňského magistrátu.

Na Masarykově základní škole měly děti připravených nápadů více. „Úspěšně zapojily do rozhodování o tom, který projekt nakonec na konferenci bude školu reprezentovat, rodiče a veřejnost. Díky jeho přípravě se tak naučily lépe spolupracovat nejen mezi sebou, ale mohly si na vlastní kůži uvědomit, v čem spočívá demokracie,“ doplňuje Eva Prokopová.